slide-5e0918a
DMEM

محیط کشت سلولی
DMEM و RPMI

محیط کشت سلولی به طور کلی منبع مناسبی از انرژی و ترکیباتی است که چرخه سلولی را تنظیم می کند. یک محیط کشت معمولی مکملی از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، نمک های معدنی و گلوکز به عنوان منبع فاکتورهای رشد، هورمون ها و عوامل چسبندگی تشکیل شده است. این محیط علاوه بر مواد مغذی به حفظ pH و اسمولالیته محیط نیز کمک می کند. شرکت آلاء افتخار این را دارد دو محیط کشت پر مصرف در حوزه کشت سلول شامل RPMI و DMEM را در حجم ها و انواع مختلف High Glucose و Low Glucose تولید کرده و در دسترس پژوهشگران قرار داده است.

کیتMTT

سنجش MTT برای اندازه‌گیری فعالیت متابولیکی سلول‌ها به عنوان شاخص زنده ماندن، تکثیر و سمیت سلولی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش رنگ‌سنجی بر اساس احیای نمک زرد رنگ تترازولیوم به کریستال‌های فورمازان بنفش رنگ توسط سلول‌های فعال متابولیکی است. با حل کردن کریستال‌های نامحلول فرمازان در حلال DMSO، محلول بنفشی حاصل می‌شود که شدت رنگ آن با میزان فعالیت سلول و درنتیجه تعداد سلول‌های زنده رابطه خطی دارد. شدت جذب با استفاده از الایزا ریدر در بازه ی طول موج 500 تا 600 نانومتر مورد ارزیابی قرار می گیرد. شرکت آلاء کیت سمیت سلولی MTT را به منظور انجام 500 واکنش سمیت ارائه می دهد.    

سرم جنین گاوی FBS

سرم جنین گاوی (FBS) یکی از اجزای رایج محیط کشت سلولی جانوری است. این مایع از جنین گاوهای باردار در هنگام کشتار گرفته می شود. FBS معمولاً از طریق سوراخ قلبی بدون هیچ گونه بیهوشی برداشت می شود. شرکت آلاء با بررسی های انجام شده بر روی کیفیت و بازدهی این سرم ها، ابتدا از کارایی آن ها اطمینان حاصل کرده، سپس آن ها را به بازار مواد آزمایشگاهی ارائه داده است.

آنزیم تریپسین

آنزیم تریپسین به منظور جدا کردن سلول ها از یکدیگر و از سطوح برای پاساژ دادن یا استفاده از سلول ها در آزمون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت نانوفناور آلاء این آنزیم را به صورت محلول تولید و عرضه می کند.

محلول های کاربردی کشت سلول

-سرم شستشو (PBS)

-محلول جدا کننده لنفوسیت های خون محیطی (Ficoll)

-محلول رنگ آمیزی سلول ها (Trypan blue)

-محلول فریز سلولی DMSO

-آنتی بیوتیک پنی سیلین-استرپتومایسین(Pen-Strep)

-محلول آنزیمی تریپسین (Trypsin)

پلیت های 12،24،48 و 96 چاهک

میکروپلیت های کشت سلولی به صورت چند خانه و استریل در انواع کف صاف یا گرد تولید می شوند و مناسب برای کاربردهای کشت سلولی می باشند. میکروپلیت های چند خانه، جهت به حداقل رساندن تشکیل حباب های هوا و کاهش رسوب طراحی شده اند. حلقه هایی بر روی درب های شفاف این پلیت ها تعبیه شده است که از سطح صفحه به صورت برجسته نمایان بوده و دقیقا بر روی هر چاهک به طور جداگانه قرار می گیرد. این طراحی احتمال ایجاد آلودگی را در پلیت ها به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.  کاهش آلودگی می شود. شرکت آلاء این پلیت ها را در انواع 96، 48، 24 ، 12 و 6 خانه به صورت استریل در دسترس پژوهشگران قرار می دهد.   

سر سمپلر

سرسمپلر

سرسمپلرها در نوک سمپلرها به منظور کاهش آلودگی متقابل استفاده می شود. این مواد پلاستیکی در جنس ها و شکل های مختلف موجود می باشند. انواع رایج آن ها عبارتند از: سر سمپلرهای کوتاه، بلند،  فیلتردار و بدون فیلتر. شرکت آلاء طیف گسترده ای از انواع سر سمپلرها نظیر سر سمپلر آبی (1000µl)، زرد (100µl) و کریستالی (10µl) را ارائه می دهد که در طراحی آن ها به سهولت کار و سازگاری با انواع سمپلرهای آزمایشگاهی توجه شده است.

فیلتر سر سرنگی

فیلترهای سرسرنگی

فیلتر سرسرنگی، غشای فیلتر یک بار مصرفی دارد که در محفظه  فیلتر قرار گرفته و قابلیت اتصال به انتهای سرنگ را دارد. این فیلترها برای استریل کردن محلول ها یا شفاف نمودن آن ها استفاده می شوند. فیلترها بر اساس دو ویژگی اصلی شامل نوع غشاء و محفظه فیلتر طبقه بندی می شوند. غشاهای فیلتر بر اساس ترکیب، قطر فیلتر و اندازه منافذ طبقه بندی شده، در حالی که محفظه فیلتر سرنگ بر اساس ترکیب و کاربردهای نهایی آن مورد ارزیابی قرار می گیرند. شرکت آلاء فیلترهای سرسرنگی متداول با اندازه  منافذ 0.22 و 0.45 میکرومتر را به صورت استریل در دسترس پژوهشگران قرار می دهد.   

فالکون

لوله فالکون

لوله های فالکون، پلاستیک هایی با کیفیت بالا برای محافظت از نمونه های ارزشمند هستند. این محصولات برای حفظ نمونه در طول چرخش، انجماد و ذخیره سازی در شکل و اندازه های مختلف موجود می باشند. شرکت آلاء این محصول را در حجم های 10، 12،15 و 50 سی سی ارائه می دهد.

کرایوتیوب

کرایوتوب ها برای ذخیره گونه های زیستی مانند میکروارگانیسم ها، سلول های انسانی، حیوانی و غیره در نیتروژن مایع یا دماهای خیلی پایین طراحی شده اند. شرکت آلاء این لوله های درب پیچ دار را در ظرفیت های مختلف ارائه می دهد. 

گان و کاور و دستکش

پوشش های ضدآلودگی

-دستکش 

-گان

-پاپوش

-کلاه

-ساق

شرکت آلاء با بررسی کیفیت محصولات فوق، آن ها را در اندازه های مختلف در دسترس پژوهشگران قرار داده است.