آزمون شمارش کلنی (Colony Count)

شمارش سلول­های باکتریایی یا کلنی کانت باکتریایی یکی از فرآیندهای متعدد در زیست شناسی می باشد. با قرار دادن حجم مشخص ازسلول­های کشت شده روی یک پتری دیش حاوی محیط کشت، می توان تعداد سلول­ های کشت شده را شمارش نمود. اگر سلول­ ها به درستی در محیط کشت توزیع شده باشند، می­ توان فرض نمود که هر سلول یک کلونی واحد ایجاد می­ کند. 

روش آزمون:

 باکتری Staphylococcus aureus ATCC6538 به عنوان نماینده گرم مثبت و باکتری Escherichia coli ATCC10536 به عنوان نماینده گرم منفی درغلظت مشخص مطابق با غلظت نیم مک فارلند در محلول نرمال سالین تهیه می­ شوند. سپس نمونه­ های مورد نظر به مدت2 ±24 ساعت در دمای 2±37 گرمخانه­ گذاری می­ شوند. محیط کشت به همراه سوسپانسیون باکتری به عنوان کنترل مثبت برای هر دو سویه­ی باکتریایی در نظر گرفته می شود. پس از این مدت رقیق­ سازی سریالی از هر نمونه انجام شده ورقت­های6-10-1-10از نمونه­ های حاوی باکتری تهیه می­ شود­. مقدار مشخصی از رقت6-10بر روی محیط کشت حاوی اگار چکانده شده و بر روی سطح محیط پخش شده و به مدت 2±24 ساعت در دمای 2±37 گرمخانه گذاری می ­شوند. سپس تعداد کلنی در غلظت­ های مذکور شمارش شده و میزان کاهش یا افزایش تعداد کلنی­ ها نسبت به نمونه­ ی کنترل مورد ارزیابی قرار می­ گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش

 

مشاوره و راهنمایی(ایتا و تلگرام):
09035337302

 

شرکت نانو فناور آلاء:

03133872255

 

 

 بعد از ثبت سفارش آنلاین حتما فرم پذیرش نمونه آفلاین را پر کرده و نسخه پرینت شده آن را همراه با نمونه ها با آدرس زیر ارسال نمایید:

اصفهان-شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان- مجموعه آزمایشگاه ها- آزمایشگاه زیست فناوری و صنایع غذایی- طبقه دوم- آزمایشگاه ستاپ- شرکت نانو فناور آلاء

کدپستی: 8415682840