آزمون آنتی اکسیدان (DPPH)

آنالیز ارزیابی ظرفیت آنتی اکسیدانی به روش رادیکال DPPH، آزمونی است که برای سنجش قدرت آنتی اکسیدانی ترکیبات گوناگون اجرا می شود. اساس این روش بر مبنای احیاء رادیکال آزاد DPPH به وسیله آنتی اکسیدان ها در غیاب سایر رادیکال های آزاد در محیط می باشد. نتیجه حاصل شده برای یک ترکیب عموما بایک ترکیب آنتی اکسیدانی شناخته شده مانند آسکوربیک اسید مقایسه می شود. در این روش فعالیت نمونه برای پاکسازی رادیکال DPPH سنجش می شود. اساس عمل کاهش محلول الکلیDPPH در حضور آنتی اکسیدان های دهنده هیدروژن ،مخصوصا ترکیبات فنلی می باشد. آنالیز ارزیابی ظرفیت آنتی اکسیدانی به روش DPPH، آزمونی است که در حوزه های مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و زیست فناوری مورد توجه بسیارقرار گرفته است و از آن برای توسعه و معرفی موادآنتی اکسیدانی جدیداستفاده می شود. 

روش آزمون:

محلول0.1میلی مولار از پودر DPPH(1,1-diphenyl 2-picrylhydrazyl)، در متانول تهیه می شود. سپس محلول هایی از نمونه های موردنظر به صورت جداگانه در غلظت های موردنظر تهیه می شود. مقدار2 میلی لیتر ازمحلولDPPH با یک میلی لیتر از محلول های نمونه های با غلظت های تهیه شده ترکیب می شود. محلول سرم فیزیولوژی به عنوان نمونه ی کنترل با محلولDPPH ترکیب می شود. سپس نمونه ها در شرایط تاریک در دمای اتاق برای مدت30دقیقه نگهداری می شوند. پس از آن نمونه ها به پلیت96 خانه منتقل شده و توسط دستگاه خوانشگر الایزا در طول موج 517 نانومتر خوانش می شوند. آزمون با سه تکرار اجرا می شود. با توجه به فرمول ذیل می توان چگالی نوری چاهک های نمونه مورد آزمون را با چاهک های نمونه کنترل مقایسه نمود. 

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش

 

 مشاوره و راهنمایی(ایتا و تلگرام):

09035337302

 

شرکت نانو فناور آلاء:

03133872255

 

 

 بعد از ثبت سفارش آنلاین حتما فرم پذیرش نمونه آفلاین را پر کرده و نسخه پرینت شده آن را همراه با نمونه ها با آدرس زیر ارسال نمایید:

اصفهان-شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان- مجموعه آزمایشگاه ها- آزمایشگاه زیست فناوری و صنایع غذایی- طبقه دوم- آزمایشگاه ستاپ- شرکت نانو فناور آلاء

کدپستی: 8415682840 

توضیحات:

* برای نمونه هایی که نیاز به آماده سازی دارند، هزینه ی آماده سازی، بصورت جداگانه بسته به نوع نمونه (2,500,000-2,000,000 ریال) محاسبه می شود.
* برای هر نمونه حداقل 6 رقت با سه تکرار و حداکثر 8 رقت با سه تکرار اجرا می شود (حداقل 18 چاهک- حداکثر 24 چاهک)
*نمونه کنترل مثبت و منفی به صورت جداگانه هر کدام سه چاهک محاسبه می شود.